Dla firm
Celem prowadzonych przez nas szkoleń jest podniesienie umiejętności społecznych usprawniających ogólne funkcjonowanie człowieka w sferze emocjonalno - motywacyjnej, komunikacyjnej i negocjacyjnej. Nabyte w trakcie warsztatów umiejętności ułatwią przystosowanie się do zmieniających się warunków środowiska, zwiększą elastyczność i otwartość na zmiany a tym samym zwiększy się Państwa poczucie panowania nad każdą sytuacją zawodową lub osobistą. Ośrodek nasz wypracował własne, autorskie programy, realizowane niemal wyłącznie w formach aktywnych.
Naszym zdaniem i zdaniem naszych klientów, jest to najbardziej właściwa i efektywna forma przekazywania wiedzy. Zastosowane podczas realizacji poszczególnych programów ćwiczenia, powodują zwiększenie zaangażowania uczestników oraz jednocześnie weryfikują ich poziom wiedzy, umiejętności i zdolności. Tematyka szkolenia może być "skrojona na miarę" zgodnie z potrzebami klienta. Miejsce szkolenia dowolne - wskazane przez firmę lub wybrane przez organizatora szkolenia, w kraju, bądź za granicą. Obok działalności szkoleniowej prowadzimy doradztwo personalne. Służymy fachową pomocą w doborze pracowników na wskazane przez Państwa stanowiska. Stosujemy sprawdzone metody psychologiczne.
Oferta szkoleń dla Państwa firmy:
- Skuteczne negocjacje w biznesie - warsztaty z negocjacji
- Efektywne zarządzanie ludźmi, kierowanie zespołami pracowniczym
- Sztuka prezentacji, wystąpień publicznych i autoprezentacji
- Jak radzić sobie ze stresem? - warsztat antystresowy
- Zarządzanie zmianą i projektem w aspekcie psychologicznym
- Zarządzanie czasem
- Wybrać najlepszych - metody doboru i oceny pracowników
- Trening twórczego myślenia i działania
- Efektywny sekretariat
- Integracja i budowanie zespołu
- Jak poznać i rozwijać potencjał swoich pracowników i własny?
- Jak efektywnie działać w zespole i współpracować na linii przełożony-podwładny?
- Jak mówić aby osiągnąć cel?
- Komunikacja interpersonalna jako podstawa pracy zespołowej
- Komunikacja i kontakt z klientem
- Kreowanie zachowań asertywnych
- Kultura organizacyjna firmy
- Motywowanie pracowników
- Podejmowanie decyzji i ocena ryzyka
- Trening podnoszenia umiejętności psychologicznych kadry zarządzającej
- Nowoczesne przywództwo - czyli jak być autentycznym liderem
- Rozwiązywanie konfliktów
- Praktyczne aspekty pracy zespołowej - TEAM BUILDING
- Techniki autoprezentacji
- Techniki sprzedaży
- Trening szybkiego uczenia się i zapamiętywania
- Trenuj trenera - Szkolenie dla trenerów wewnętrznych
- Zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej
- Sztuka pracy nad sobą
- Jak efektywnie zarządzać zmianą?
- Jestem mistrzem - samowiedza jako podstawa piramidy kariery
- Jak odkryć i rozwinąć swój talent?
- Sztuka bycia zdrowym - Jak dbać o swoje ciało i ducha, aby być efektywnym w pracy i w życiu?
- Jak radzić sobie z emocjami?
- Wywieranie wpływu na ludzi - Psychologia perswazji
- W jaki sposób skutecznie motywować pracownika? Podnoszenie samooceny
- Stymulacja twórcza - trening kreatywności
- Trening doskonalący zarządzanie zasobami ludzkimi
- Co to znaczy być dobrym managerem?
- Lider, przywódca, coach, Kim ma być dobry manager?
- Prawa ręka szefa - profesjonalna Asystentka / Sekretarka
- Jak pracować wydajniej przy takim samym nakładzie czasu i energii? - trening
- Jak w kontaktach z innymi osiągać zamierzone cele?
- Skuteczny trener wewnętrzny w firmie
- Jestem szefem i inwestuję w kapitał ludzki
- Kompetencje psychologiczne w pracy z ludźmi
- Mobbing w pracy
- Etyka w firmie
- Ocena pracownicza
- Jak rozmawiać na trudne tematy?
- Konflikt w firmie i co dalej ?
- Nowoczesne techniki uczenia się , trening pamięci - edukacja XXI wieku
- Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu?
- Inteligencja emocjonalna
Warsztaty z psychologicznych aspektów obsługi klienta:
- Jak skutecznie radzić sobie ze stresem w trakcie rozmowy?
- Profesjonalna obsługa klienta - techniki sprzedaży
- Jak zbudować pewność siebie i emanować ją?
- Co to jest asertywność?
- Jak poradzić sobie z nadmierną asertywnością klienta?
- Jak wzbudzać zaufanie?
- Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?
- Trudny klient - jak sobie z nim radzić?
- Jak nie dać się zbić z tropu?
- Jak nawiązać kontakt?
- Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Jak zarządzać słowem? Jakich czynności, słów, zwrotów unikać w rozmowie z klientem?
- Jak zbudować autorytet?
- Jak przyciągnąć uwagę?
- Co zrobić, żeby klient zechciał słuchać
- Jak rozpoznać techniki, manipulację drugiej strony?
- Rola autoprezentacji w obsłudze klienta, tworzenie wizerunku firmy
- Waga poprawnej komunikacji
- Filozofia sprzedaży
- Przygotowanie do rozmowy z klientem
- Nawiązanie kontaktu
- Praktyczna typologia klientów
- Cecha- zaleta - korzyść
- Zadawanie pytań jako technika sprzedaży
- Handlowa charakterystyka klienta
- Rozmowa w obszarze klienta
- Sztuka prezentacji
- Zastrzeżenia klienta
- Postępowanie ze zdenerwowanym klientem
- Autoanaliza
- Błędy popełniane w obsłudze klienta
Dla rodziców
Nasza oferta przeznaczona dla rodziców:
- Jak przygotować dziecko do podjęcia nauki w szkole?;
- Dojrzałość szkolna dziecka;
- Kształtowanie prawidłowych postaw wychowawczych;
- Uparte dziecko - jak radzić sobie z oporem dziecka;
- Uzależnienia wśród młodzieży: przyczyny, profilaktyka, objawy, interwencje;
- Dysleksja - objawy i wczesna interwencja, metody pracy;
- Doskonalenie umiejętności wychowawczych - "Szkoła dla rodziców";
- Jak pomóc dziecku w rozwiązywaniu problemów (metoda aktywnego słuchania, akceptacja uczuć dziecka);
- Rozwiązywanie konfliktów;
- Moje nadpobudliwe dziecko;
- Moje dziecko jest leworęczne. Jak kształtować właściwe nawyki sztuki pisania?;
- Dziecko ryzyka dysleksji;
- Jak wspierać rozwój dziecka - ćwiczenia stymulujące, które mogę wykonać w domu;
- Jak rozmawiać na trudne tematy i odpowiadać na kłopotliwe pytania?;
- Mamo, tato co ty na to? - dziecko u progu nowej szkoły;
- Ja nie chcę do szkoły!!! Jak zapobiegać i radzić sobie z niechęcią dziecka do szkoły;
- Kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się;
- Karać czy nagradzać?;
- Granice w wychowaniu;
- Rodzina jako podstawa prawidłowego rozwoju dziecka;
- Jak radzić sobie ze stresem?;
- Jak skutecznie zarządzać czasem?;
- Dziecko zdolne czy niesforne?;
- Współpraca ze szkołą jako warunek jedności oddziaływań;
- Jak rozmawiać z nauczycielem? Sztuka komunikacji;
- Sztuka rozwiązywania konfliktów;
- Jak motywować dziecko do nauki?;
- Jak rozmawiać z nastolatkiem?;
- Moje zdolne dziecko. Jak pomóc rozwinąć jego talenty?;
- Dziecko z wadą wymowy - profilaktyka i terapia logopedyczna;
- Dziecięce emocje. Jak wspierać dziecko w rozwiązywaniu ważnych dla niego problemów?;
- Okresy krytyczne w rozwoju dziecka. Jak łagodnie przejść przez trudne chwile w domu i w szkole;
- Inteligencja motywacyjna.
Dla przedszkolaków ich nauczycieli
Oferta przeznaczona dla przedszkolaków i ich nauczycieli:
- Edukacja emocjonalna w przedszkolu. NOWOŚĆ
- Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne jako baza prawidłowego rozwoju dziecka. NOWOŚĆ
- Psychologia małego dziecka. Co nauczyciel wiedzieć powinien? NOWOŚĆ
- Wspieranie inteligencji emocjonalnej dziecka. NOWOŚĆ
- Wielkie problemy małych ludzi. NOWOŚĆ
- Różnice indywidualne a rozwój dziecka. NOWOŚĆ
- Docenić przedszkole. NOWOŚĆ
- Wychowanie przedszkolne jako istotny czynnik kształtującej się inteligencji emocjonalnej. NOWOŚĆ
- Rozwijanie aktywności twórczej dzieci przedszkolnych.
- Bajkoterapia jako skuteczna metoda radzenia sobie z emocjami.
- Jak stymulować potencjał twórczy dziecka przedszkolnego?
- Ryzyko dysleksji w przedszkolu. Profilaktyka niepowodzeń szkolnych.
- Mędrek - program psychoedukacyjny stymulujący myślenie twórcze dzieci przedszkolnych.
- Diagnozowanie dziecięcych kompetencji do uczenia się matematyki.
- Rozwijanie myślenia matematycznego dzieci przedszkolnych.
- Praca z dzieckiem leworęcznym.
- Metody i techniki aktywizujące w edukacji przedszkolnej.
- Dziecięca radość uczenia się. Jak sprawić, aby nauka była przyjemnością.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci.
- Gry i zabawy integracyjne.
- Rozwój seksualny dziecka przedszkolnego.
- Profilaktyka logopedyczne w przedszkolu.
- Dziecko zdolne czy niesforne?
- Jak stymulować i wspierać rozwój psychomotoryczny dziecka przedszkolnego. Usprawnianie funkcji niezbędnych w procesie uczenia się.
- Wpływ reklamy i mediów na rozwój dziecka.
- Dziecięce emocje. Jak wspierać dziecko w rozwiązywaniu ważnych dla niego problemów?
- Okresy krytyczne w rozwoju dziecka. Jak łagodnie przejść przez trudne chwile w domu i w szkole.
- Inteligencja motywacyjna.
- Ocena wspierająca rozwój dziecka.
- Jak motywować do pracy - kara czy nagroda ?
- Terapia poprzez sztukę elementy arteterapii.
- Poznajemy swoje dzieci jak zachować obiektywizm w pracy z dzieckiem.
- Stres nauczycielski - sposoby radzenia sobie ze stresem.
- Wypalenie zawodowe nauczycieli. Profilaktyka wypalenia.
- Dziecięce strachy i lęki . Sposoby na radzenie sobie z sytuacjami trudnymi.
- Dziecko wyjątkowe w przedszkolu. Praca z dzieckiem zdolnym, z symptomami nadpobudliwości psychoruchowej, zahamowanym i nieśmiałym, z ryzyka dysleksji .
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako forma terapii i wspierania rozwoju dziecka.
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz: wspieranie rozwoju dziecka i zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.v 39. Metoda Dennisona- gimnastyka mózgu.
- Zabawy, które przygotowują dzieci do nauki w szkole.
- Trening pamięci dla przedszkolaków.
- Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frosting, D. Horn.
- Metoda Newell Kephart. Ćwiczenia usprawniające system percepcyjno-motoryczny.
Dla uczniów
Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów:
- Jak mogę skutecznie rozwijać swoje zdolności?
- "... i co dalej?" Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących wyboru zawodu i szkoły
- Kształtowanie umiejętności poszukiwania i pozyskiwania zatrudnienia
- Techniki uczenia się i zapamiętywania, trening pamięci
- "Jak radzić sobie z emocjami?" - warsztaty zapobiegania agresji
- Skuteczna komunikacja. Kształtowanie postaw asertywnych
- "Uczniowski stres." Jak radzić sobie w sytuacji egzaminu?
- Jak efektywnie zarządzać czasem? - warsztaty
- Jak przetrwać w szkole i odnieść sukces?
- Samoocena jako istotny element sukcesu
- Wpływ reklamy na działania psychospołeczne młodzieży - warsztaty
- Profilaktyka zdrowego stylu życia
- "Powstrzymać przemoc wobec dziewcząt" - zagrożenia wynikające z pracy za granicą
- "My i dorośli - konflikt pokoleń?"
- Sekty i grupy psychomanipulacyjne. Jak ustrzec się przed ich wpływem?
- "Ja i grupa"
- Profilaktyka uzależnień
- Trening twórczości
- Profilaktyka AIDS
- Twórcze rozwiązywanie problemów i konfliktów
- Wystąpienia publiczne - jak pokonać tremę? Sztuka autoprezentacji
- Jestem uczniem dyslektycznym. Jakie są moje obowiązki, a jakie prawa?
- Postrzeganie siebie i rozumienie swoich uczuć
- Profilaktyka cyberprzemocy
Oferta specjalna dla nauczycieli
W nowym roku szkolnym 2019/2020 w podstawowych kierunkach polityki oświatowej państwa znalazło się:
- Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.
- Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
- Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.
- Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.
- Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego.
W związku z tym mamy przyjemność zaproponowania Państwu udział w szkoleniach będących odpowiedzią na bieżące potrzeby.
Proponujemy szkolenie Rad Pedagogicznych w tematach:
- „Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci sprzyjające uczeniu się”
- „Innowacje pedagogiczne w nauczaniu”
- „Rola kompetencji kluczowych w pracy nauczyciela/wychowawcy”
- „Rola przedszkola we wspomaganiu rozwoju dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”
- „Rodzice partnerami przedszkola”
- „Rola przedszkola, szkoły w kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych”
- „Rola szkoły/placówki we wspomaganiu rozwoju uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”
- „Rodzice partnerami szkoły lub placówki”
- „Prawidłowości uczenia się i nauczania jako podstawa organizowania zajęć rozwijających umiejętności uczenia się”
- Innowacje pedagogiczne w szkole i placówce
- Rola Treningu Umiejętności Społecznych w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ponadto:
- „Uczeń z zaburzeniem przetwarzania słuchowego i afazją w szkole”
- „Mózg w sieci”. Wpływ mediów elektronicznych na zachowanie”
- „Dziecko z zaburzeniami psychicznymi. Co nauczyciel wiedzieć powinien”
- „Wspomaganie uczniów z zaburzeniami uwagi. Wykorzystanie wiedzy na temat profilu uwagowego w pracy z uczniem w szkole - test „MOXO”
- „Dopalacze i inne środki psychoaktywne”
- „Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży”
- „Praca z uczniem o zaburzonym zachowaniu”
- Dziecko z zaburzeniami hiperkinetycznymi w szkole ogólnodostępnej”
- „Współpraca nauczycieli i rodziców podstawą sukcesu dziecka”
- „Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole”
- „Odporność psychiczna dziecka. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej”
- „Prawa pamięci. Prawidłowości uczenia się – Co nauczyciel wiedzieć powinien?”
- „Uczyć i zrozumieć dziecko z ADHD”
Nasza oferta zawsze jest „skrojona” na miarę potrzeb Państwa i Waszej placówki.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. Dyskalkulia.
- Znajomość specyfiki myślenia matematycznego jako podstawa skutecznego nauczania. NOWOŚĆ
- Co powinienem wiedzieć o prawidłowościach uczenia się, aby lekcje były ciekawe i skuteczne. NOWOŚĆ
- Praca z dzieckiem w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
- Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole.
- Komunikacja z dzieckiem o zaburzonym zachowaniu.
- Zaburzenia nerwicowe u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
- Jak wyzwolić aktywność i twórcze myślenie dzieci?
- Uczeń o obniżonej sprawności intelektualnej w szkole ogólnodostępnej.
- Zasada ciągłości oddziaływania terapeutycznego przez wszystkich nauczycieli pracujących z uczniem.
- Wyjątkowe dziecko w szkole Praca z dzieckiem z ADHD, dysleksją, dzieckiem zdolnym, niedosłyszącym, niedowidzącym ...
- Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych, Indywidualnych Programów Rewalidacji.
- Rola rodziców w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Jak pracować z dzieckiem zdolnym?
- Dlaczego dziecko zdolne nie osiąga sukcesu w szkole. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych?
- Ryzyko dysleksji w przedszkolu. Profilaktyka niepowodzeń szkolnych.
- Jak czytać opinie psychologiczno-pedagogiczne?
- Dziecko twórcze czy niesforne?
Podnoszenie umiejętności psychologicznych nauczycieli i rodziców
- Samobójstwa młodzieży. Odporność psychiczna dzieci i młodzieży. Jak o nią dbać i wspierać rozwój emocjonalny dziecka? NOWOŚĆ
- Sztuka asertwności. NOWOŚĆ
- Świat multimediów - w poszukiwaniu złotego środka. NOWOŚĆ
- Jak rozmawiać o seksie? Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży. NOWOŚĆ
- Dziecko w obliczu sytuacji trudnych: rozwód, separacja, choroba, śmierć... NOWOŚĆ
- Wagary i inne sytuacje ryzykowne. Jak sobie radzić z problemem? NOWOŚĆ
- Dziecko z rodzin dysfunkcyjnych. Strategie pomocy. NOWOŚĆ
- Skuteczne strategie profilaktyczne w szkole. Co zamiast brania i picia? NOWOŚĆ
- Przyczyny, objawy i wczesne rozpoznawanie alkoholowego zespołu płodowego - FAS.
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole oraz sposoby zapobiegania tym zjawiskom.
- Problem cyberprzemocy. NOWOŚĆ
- Co rodzic o narkotykach wiedzieć powinien?
- Przemoc w rodzinie - jej skutki w szkole.
- Mobbing w szkole.
- Nowoczesna profilaktyka - szkolny program profilaktyki.
- Interwencja kryzysowa na terenie szkoły (jak rozmawiać z dzieckiem, rodzicami, jak zawierać kontrakt).
- Profilaktyka uzależnień od grup destruktywnych - program „Antymanipulacja".
- Prostytucja, alkoholizm i narkomania jako przejaw patologii życia społecznego - powstrzymać przemoc.
- Subkultury młodzieżowe - grupy uzależniające.
- Sekty jak chronić przed ich wpływem?
- Media i młodzież - jak świadomie korzystać z mediów.
- Co młody człowiek powinien wiedzieć o HIV i AIDS?
- Jak uchronić Twojego ucznia przed sprzedażą do nielegalnej pracy za granicą?
- Anoreksja i bulimia- zaburzenia odżywiania.
- Internet jako źródło potencjalnych zagrożeń.
- Nigdy do końca nie wiesz kto obserwuje Twoje dziecko - problem pedofilii.
- Problem samobójstw wśród młodzieży. Co powinno niepokoić. NOWOŚĆ
Profilaktyka
- Wpływ osobowości nauczyciela wychowawcy na efektywność nauczania - uczenia się. NOWOŚĆ
- Budowanie prawidłowych relacji Nauczyciel Uczeń Rodzic. NOWOŚĆ
- Co powinienem wiedzieć o rozwoju psychicznym dzieci aby mogły one optymalnie rozwinąć swoją inteligencję emocjonalną. NOWOŚĆ
- Inteligencja emocjonalna nauczyciela – autodiagnoza i możliwości rozwoju. NOWOŚĆ
- Jak skutecznie zarządzać sobą w czasie? NOWOŚĆ
- Bezpieczeństwo i higiena pracy. Podstawy pierwszej pomocy dla nauczycieli. NOWOŚĆ
- Higiena i emisja głosu. NOWOŚĆ
- Jak poznać sytuację wychowawczą ucznia i zespołu klasowego. Znajomość procesów grupowych w realizacji zadań wychowawczych. NOWOŚĆ
- Lekcja wychowawcza - lekcja na którą czekamy. NOWOŚĆ
- Umiejętności psychologiczne nauczyciela wsparciem dla ucznia.
- Empatyczne porozumiewanie się.
- W jaki sposób towarzyszyć dziecku w sytuacjach kryzysowych (rozwód, śmierć bliskich, rozłąka, itp.)
- Wystąpienia publiczne, praca z grupą psychologiczne aspekty.
- Metody rozwiązywania konfliktów edukacyjnych i wychowawczych.
- Negocjacje i mediacje w pracy z uczniami i rodzicami.
- Warsztaty wrażliwości pedagogicznej.
- Jak rozmawiać z rodzicami dzieci trudnych.
- Co robić, by mieć z uczniami kontakt i budować swój autorytet?
- Jak budować i rozwijać poczucie własnej wartości u uczniów.
- Typy inteligencji a style uczenia się.
- Hierarchia potrzeb człowieka a osiągnięcia szkolne.
- Zachowanie asertywne jak stanowczo z łagodnością i odważnie wyrażać swoje zdanie? Jak być asertywnym?
- Jak radzić sobie z trudnymi uczuciami uczniów i jak zachęcać do współpracy?
- Rozmowa wspierająca jako metoda pomocy w pracy z uczniem.
- Konflikt - zachowanie w sytuacji konfliktowej (Uczeń Nauczyciel - Rodzic).
- Skuteczne mediacje w szkole.
- W jaki sposób pielęgnować dziecięcą radość uczenia się? Sposoby na sukces.
- Jesteś wychowawcą - autorytet.
- Komunikacja interpersonalna - jaki jestem w komunikacji?
- Wypalenie zawodowe nauczycieli, stres nauczycielski.
- Poznajemy swoich uczniów - osobowość i style uczenia się.
- Jak efektywnie zarządzać czasem?
- Wychowawca jako nowoczesny przywódca.
- Arteterapia w pracy nauczyciela.
- Bajkoterapia jako skuteczna metoda radzenia sobie z emocjami.
Psychologiczne aspekty rozwoju dziecka
- Dziecko w świecie wartości. - NOWOŚĆ
- Inteligencja Emocjonalna klucz do kariery. NOWOŚĆ
- Dziecko nieśmiałe w szkole. NOWOŚĆ
- Nauczyciel i rodzic w procesie wychowawczym małego dziecka.
- Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami?
- Jak sprawić, aby dzieci same rozwiązywały swoje problemy?
- Dojrzałość szkolna dziecka warunkiem powodzenia w szkole.
- Trudności i zaburzenia emocjonalne okresu dojrzewania.
- Ja nie chcę do szkoły !!! Jak zapobiegać i radzić sobie z niechęcią dziecka do szkoły.
- Role klasowe uczniów. Samosprawdzająca się przepowiednia.
- Okresy krytyczne w rozwoju dziecka. Jak łagodnie przejść przez trudne chwile w domu i w szkole.
- Uczniowski stres. Uczeń w sytuacji egzaminu
Rodzice-szkoła
- Jak dbać o pozytywny wizerunek szkoły. NOWOŚĆ
- Dojrzałość szkolna dziecka. Jak wspierać dziecko u progu szkoły? NOWOŚĆ
- Motywacja rodziców motywacją dziecka. NOWOŚĆ
- Prawa i obowiązki uczniów, rodziców i nauczycieli w kontekście Praw Człowieka. NOWOŚĆ
- Rola rodziców w planowaniu i realizacji zadań statutowych szkoły/placówki.
- Co robić, by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?
- Rodzice - nauczyciele - uczniowie, wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia.
- Jak motywować rodziców i uczniów do współpracy ze szkołą?
- Wywiadówka inaczej.
- Jak motywować dziecko do pracy - kara czy nagroda ?
Doradztwo zawodowe
- Przygotowanie uczniów do funkcjonowania na rynku pracy.
- Linia czasu- zaplanuj swoją przyszłość.
- Mamo, tato co ty na to? . Dziecko u progu nowej szkoły.
- ... i co dalej? uczeń w obliczu pierwszych wyborów zawodowych.
Nowoczesna, przyjazna szkoła
- W obronie lekcji wychowawczej. NOWOŚĆ
- Ocenianie kształtujące i wspierające rozwój. NOWOŚĆ
- Nie zgubić talentu . Wczesne rozpoznawanie zdolności dzieci. NOWOŚĆ
- Ocenianie jest sztuką. W jaki sposób wykorzystać motywacyjną funkcję oceny?
- Emocje towarzyszące ocenianiu i ich konsekwencje, ocenianie motywujące.
- Rola rady pedagogicznej w rozwoju placówki.
- Hospitacja diagnozująca.
- Warunki budowania pozytywnego wizerunku szkoły promocja placówki.
- Zapobieganie błędom w nauce - wybrane metody i techniki wspomagające uczenie się.
- Sposoby motywowania uczniów do nauki.
- Techniki i metody skutecznego zapamiętywania i uczenia się.
- Jak pomóc uczniowi wykorzystać możliwości i przezwyciężyć ograniczenia jego pamięci?
- Indywidualne style uczenia - jak pomóc uczniom w uczeniu się?
- Innowacje oraz eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej.
- Gimnazjum wyzwanie dla uczniów, nauczycieli i rodziców
- Efektywne metody aktywizujące w edukacji - rewolucja w uczeniu się.
Nowoczesna, przyjazna szkoła
Organizujemy również szkolenia wyjazdowe. Istnieje możliwość prowadzenia prelekcji dla rodziców podczas wywiadówek.
Wystawiamy faktury VAT
Istnieje możliwość realizacji w/w tematów w postaci aktywnej (warsztaty). Szczegóły dotyczące warunków realizacji spotkań do uzgodnienia.
Treningi pamięci
SUPER OFERTA DLA WSZYSTKICH KTÓRZY CHCĄ SZYBCIEJ SIĘ UCZYĆ I OSIĄGNĄĆ SUKCES !!!
- Techniki szybkiego zapamiętywania - metoda "haków", "łańcuszek", cyfrowo - literowa metoda zapamiętywania dat, zapamiętywanie słówek z języków obcych i inne.
- Trening twórczego myślenia.
- Uczenie się zgodnie z pracą mózgu.
- Elementy szybkiego czytania i rozumienia tekstu.
- Sztuka autoprezentacji /dla grup licealnych/.
- Efektywne zarządzanie czasem.
- Techniki nielinearnego notowania - "mapy skojarzeniowe".
- Trening koncentracji uwagi i spostrzegawczości.
- Trening ortograficzny.
Czas trwania kursu około 6 miesięcy. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 1 godzinie.
Warsztaty uważności
Zapraszamy na warsztaty Uważności / Mindfulness dla dzieci i młodzieży w wieku 11- 15 lat
Ucząc dzieci i młodzież uważności, umożliwiamy im poznanie umiejętności pomocnych w radzeniu sobie z codziennym stresem i wyzwaniami, na które mogą odpowiadać bardziej umiejętnie - z większą otwartością i zrozumieniem, a nie uciekaniem przed trudnościami. Mindfulness to po prostu zatrzymanie się w celu dostrzeżenia tego wszystkiego, co związane jest z naszym życiem. Uważność to świadome, pełne ciekawości i otwartości doświadczanie chwili obecnej. Tego, co nas otacza, jak i tego, co dzieje się w nas samych, czyli odczuć z ciała, myśli czy emocji.
Justyna Kokot – psycholog, pedagog. Ukończyła 8 tygodniowy kurs redukcji stresu za pomocą uważności – MBSR i studia podyplomowe „Uważność i Współczucie” organizowane przez SWPS w Poznaniu. W ramach „Akademii Mindfulness” założonej przez Michaela Sandersona - brytyjskiego trenera Mindfulness zdobyła uprawnienia nauczycielskie do prowadzenia programu „Akademia Mindfulness dla Młodzieży”. Od kilku lat praktykuje uważność zarówno podczas pracy własnej, jak i odosobnień grupowych. Zdobyta wiedza i doświadczenie w zakresie uważności i współczucia spowodowały chęć dzielenia się nimi z dziećmi i młodzieżą. W ramach różnych projektów prowadzi warsztaty dla nauczycieli w tematyce Mindfulness.
Dla kogo zajęcia: dla dzieci i młodzieży w wieku 11-15 lat, które chcą rozwinąć swoją uważność.
Co można zyskać:
Program w sposób bezpośredni stanowi zaproszenie do doświadczania swojego oddechu, ciała, uwagi, uczuć, umysłu, a ponadto wpływa na:
- poprawę umiejętność koncentracji uwagi
- lepszą zdolność radzą sobie z negatywnymi emocjami, napięciem, frustracją
- spadek dolegliwości takich, jak: zmęczenie, niepokój i bezsenność
- wzrost poziomu energii i odczuwania radości
- polepszenie relacji z innymi dziećmi i rodzicami
Charakter zajęć - trening uważności
- 8 spotkań cotygodniowych w grupie zamkniętej, 8 -10 osób w grupie rozpoczęcie zajęć: wrzesień 2023
- czas trwania - 60 minut w grupie
- miejsce: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Rybniku, 44-200 Rybnik, ul. Gwarków 14
- Koszt: 720,00zł. Płatne z góry przed rozpoczęciem zajęć (możliwość dokonania opłaty w dwóch ratach).
- Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Przed rozpoczęciem zajęć grupowych – rozmowa indywidualna z rodzicami i dzieckiem.
Przed rozpoczęciem zajęć grupowych - spotkanie wprowadzające z rodzicami /opiekunami prawnymi i samymi zainteresowanymi.
Zapisy
Po uprzednim kontakcie z prowadzącym: Justyna Kokot, tel. - 600274494 lub drogą mailową: justyna_kokot@wp.pl
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Szanowni Państwo
Z przyjemnością pragniemy poinformować, iż dnia 26 listopada 2009r. powstała
Niepubliczna Poradnia Psychologczno-Pedagogiczna
Działająca przy Centrum Doradztwa i Kształcenia Kadr w Rybniku.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna działa na podstawie przepisów Ustawy o systemie oświaty z dn. 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami (Dz. U. Z 2004r. Nr 256 poz.2572 z późniejszymi zmianami).
Poradnia jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Prezydenta Miasta Rybnika pod numerem E IV-4320/00009/09 z dn. 26.11.2009 roku
Nadzór pedagogiczny nad Poradnią sprawuje Kuratorium Oświaty w Katowicach
Dokumenty wydawane przez Poradnię mają taką samą moc prawną jak opinie wydawane przez poradnie publiczne.
Celem Poradni jest udzielanie wszechstronnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży i dorosłym oraz szerzenie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej. Zadania te realizowane są poprzez prowadzenie działalności: diagnostycznej, terapeutycznej, konsultacyjnej, doradczej, mediacyjnej, szkoleniowej. Zajmujemy się diagnostyką, poradnictwem psychologicznym, pedagogicznym, logopedycznym, w zakresie integracji sensorycznej oraz mediacjami.
OPINIE
Nasza poradnia jest uprawniona do wydawania opinii respektowanych przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne podczas egzaminów zewnętrznych:
- sprawdzianów po szkole podstawowej
- egzaminów maturalnych
- podczas oceniania wewnętrznego.
Poradnia wydaje również opinie w sprawach:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia spełniania obowiązku szkolnego,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- opinie wspomagające dla uczniów klas III gimnazjum z przewlekłymi schorzeniami - przeciwwskazaniami zdrowotnymi do wyboru zawodu,
- opinie dla uczniów klas III gimnazjum, którzy w dniu 01 września danego roku szkolnego nie ukończyli piętnastego roku życia, a wybierają zasadniczą szkołę zawodową.
Opinie wystawiane przez naszą Poradnię są zgodne z obowiązującymi przepisami, honorowane są przez szkoły i Komisje Egzaminacyjne.
Badania odbywają się w przyjaznej atmosferze ponieważ dokładamy wszelkich starań, aby spotkania z nami były miłym wspomnieniem.
Udzielamy wyczerpujących informacji o wynikach i chętnie odpowiadamy na pytania dzieci i rodziców oraz dajemy wskazówki na przyszłość.
Nasza Poradnia świadczy także pomoc psychologiczną i pedagogiczną dzieciom i młodzieży:
- z zaburzeniami rozwojowymi,
- z trudnościami w uczeniu się, w tym ze specyficznymi trudnościami (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
- z zaburzeniami zachowania,
- z wybitnymi uzdolnieniami,
- niezdecydowanymi w wyborze kierunku kształcenia i zawodu.
TERAPIE
Poradnia prowadzi terapie psychologiczne, pedagogiczne indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży:
- z trudnościami w uczeniu się, w tym ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
- z zaburzeniami emocjonalnymi (depresje, lęki, nerwice, fobie, zaburzenia snu, agresja),
- z nieśmiałością,
- z nadpobudliwością psychoruchową,
- z deficytami rozwojowymi,
- z zaburzeniami łaknienia (bulimia, anoreksja),
- z problemami wychowawczymi,
- terapia rodzinna,
- terapia koncentracji uwagi,
- terapia ADHD,
- pomoc w sytuacjach kryzysowych.
POMOC W PORADNI UDZIELANA JEST BEZ SKIEROWAŃ I BEZ WZGLĘDU NA MIEJSCE ZAMIESZKANIA DZIECKA
We wszystkich prowadzonych działaniach pozostajemy w stałym kontakcie i pod ścisłą kontrolą merytoryczną Śląskiego Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Zgodnie z zasadami etyki gwarantujemy zachowanie tajemnicy zawodowej.
Poradnia zapewnia swoim Klientom prawo do uzyskania rzetelnej i profesjonalnej pomocy, świadczonej zgodnie z zasadami etyki zawodowej, a także życzliwe i podmiotowe traktowanie.
- Zapisy telefoniczne lub osobiście
Korzystanie z pomocy Poradni jest odpłatne.
Cennik badań diagnostycznych
Badania psychologiczne | |
Konsultacja psychologiczna/pedagogiczna | 120zł |
Terapia psychologiczna 60 min. | 120zł |
Terapia pedagogiczna 45 min. | 80zł |
Terapia REHA-COM 45 min. | 80zł |
Badanie psychologiczne - intelekt | 150zł |
Badanie psychologiczne - zawodoznawstwo | 150zł |
Badanie psychologiczne - osobowościowe | 150zł |
Badanie psychologiczne - zakłóceń emocjonalnych | 150zł |
Opinia psychologiczna/pedagogiczna | 80zł |
Pełne badanie psychologiczno-pedagogiczne wraz z opinią (dysleksja rozwojowa, dyskalkulia, trudności w nauce, gotowość szkolna, odroczenie od obowiązku szkolnego, zespół Aspergera, ADHD) | 400zł |
Badanie psychologiczne z opinią wymaganą przez pracodawcę w celu zatrudnienia młodocianego | 150zł |
Kontakt rodziców/dziadków z dziec¬kiem przy udziale psychologa/pedagoga (w tym spotkanie wyznaczone postanowieniem sądu) | 120zł |
Szkolenia / warsztaty | |
Szkolenie dla nauczycieli | 800zł |
Szkolenie dla rodziców | 450zł |
Warsztaty dla dzieci i młodzieży (1 h lekcyjna) | 150zł |
Pracownia psychologiczna - badania kierowców, inne
Szanowni Państwo
mamy przyjemność przedstawić ofertę usług świadczonych przez nasze centrum i zaprosić do współpracy.
Centrum Doradztwa i Kształcenia Kadr s.c. - pracownia psychologiczna uprawniona do badań osób kierujących pojazdami na podstawie zaświadczenia nr 109/09 wydanego przez Marszałka Województwa Śląskiego.
Świadczymy usługi w zakresie badań psychologii pracy, psychologii transportu działając zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 01.04.2005 w sprawie badań psychologicznych kierowców i osób obiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami (...) Pracownia wyposażona jest w testy rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i kompleksową aparaturę do badań. Testy psychologiczne są wykonywane zgodnie z „Metodyką badań psychologicznych kierowców”. Umożliwia to rzetelne i zgodne z wiedzą psychologiczną badania cech osobowości, poziomu zdolności i predyspozycji psycho-fizycznych.
Badania psychologiczne dla kierowców wykonujemy po uprzedniej rejestracji osobistej lub telefonicznej.
Prosimy o zabranie dokumentu tożsamości (dowód osobisty, prawo jazdy) oraz okularów (w przypadku zalecenia).
Testy psychologiczne dla kierowców skierowanych przez policję są wykonywane wyłącznie po okazaniu skierowania.
Justyna Kokot -Psycholog uprawniony do badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu na podstawie art. 124a ust. 9 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.). Nr s-139 w ewidencji psychologów prowadzonej przez marszałka województwa śląskiego
Mariola Kujańska - Psycholog uprawniony do badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu na podstawie art. 124a ust. 9 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.). Nr s-140 w ewidencji psychologów prowadzonej przez marszałka województwa śląskiego.
Oferujemy psychologiczne badania:
Kandydaci na kierowców i kierowcy amatorzy oraz zawodowi w ramach wszystkich kategorii prawa jazdy (A, B, C, D, E). | 150zł |
|
150zł |
Kierowcy wykonujący zawodowy przewóz osób (m.in. taksówkarze, kierowcy Ubera, kierowcy busa). | 150zł |
Kierowcy skierowani na badania przez Policję / Prezydenta Miasta / Starostę | 150zł |
Osoby kierujące pojazdami w celach służbowych w ramach kat. B prawa jazdy (np. przedstawiciele handlowi). Cena zawiera badanie widzenia zmierzchowego i wrażliwości na olśnienie. | 100zł |
Operatorzy wszelkiego rodzaju sprzętu budowlanego, ciężkiego (np. koparek, dźwigów), wózków widłowych, żurawi, suwnic i innego sprzętu wymagającego specjalistycznych badań psychologicznych. | 80zł |
Osoby pracujące na wysokości powyżej 3 metrów. | 80zł |
Adepci szkółek żużlowych i zawodnicy sportu żużlowego. | 100zł |
Kierowcy rajdowi; badania dla uzyskania lub odnowienia licencji sportu samochodowego PZM. | 150zł |
Wydanie duplikatu orzeczenia. | 20zł |